Francouzská Polynézie - Tahiti

Naše 11 denní putování po Francouzské Polynézii jsme začali v hlavním měste Tahiti, Papeete.

nas itinerar
Cestovnich itineraru je strasliva spousta, protoze ostuvku ve Francouzske Polynezii je na 118, takze zalezi na tom, co chcete videt a jak dlouho chcete zustat. Moznosti jsou nekonecne. Jedinym omezenim muze byt snad jen cas a finance. My jsme navstivili 5 ostrovu. Na nekterych ostrovech jsme zustali den, dva...na jinych treba 4 dny.

V letadle Air Tahiti Nui nás přivítali květem Tiare, který je symbolem nejen Air Tahiti Nui, ale i třeba tahitské banky. Jeho vůně je ohromující. V letadle hrála reprodukovaná hudba polynezskeho stylu - tedy různé melodie linoucí se z ukulele, což navodilo skvělou atmosféru. Po 5 hodinách letu z novozélandského Aucklandu vystupujeme na letišti v Papeete, kde nás vítají muzikanti hrající na ukulele a tanečnice se slaměnou sukní. V 10 večer je zhruba 26°C, což mně naprosto vyhovuje :-) hned přes silnici je jakýsi dřevěný domek, ve kterém sedí několik místních žen, které pletou a vytváří různobarevné voňavé věnce z místních květů tiare, frangipani nebo ibišku nebo mušliček.
Druhý den ráno vstáváme brzy a jdeme se podívat po městě a míříme na proslulý Papeete market, kde se dají koupit suvenýry typu pareo, černé perly, olejíčky Monoi, mušličky, ale i ryby a ovoce. Rychle kupujeme suvenýry a pospícháme na předem domluvené místo, kde nás vyzvedne náš průvodce po Tahiti, se kterým podnikneme cestu kolem severního ostrova.

Papeete market

Stánek s parey. K dispozici je nepřeberné množství barev, vzorů a velikostí.

Místní specialita Poisson cru, neboli syrový tuňák zalitý limetkovou šťávou, kokosovým mlékem, podávaný se zeleninou.

Bread fruit. Místní asi zelenina, přestože to má v názvu "ovoce". Bohužel jsme neměli šanci to ochutnat, ale prý to chutná jako brambora nebo po upečení v ohni dokonce jako upečený chleba.

V dáli je ostrov Moorea, na který jsme se vydali hned poté, co jsme si prohlédli ostrov Tahiti.

Bůh Tiki, který je všude zobrazován se zavřenýma očima. Údajně cítí veškeré nebezpečí ještě dříve než ho vidí, proto může mít v klidu zavřené oči a nic mu neuteče :-)

Náš průvodce, jehož jméno jsem už zapomněla :-( ujistil mě, že celý rok nemají takové teploty (kolem 30°C). V zimě prý mají dokonce i pouhých 24°C :-D
Pruvodce jsme si zaplatili prevazne z casovych duvodu,  a abychom se tak nejak v tomto koute sveta rozkoukali. Travit prilis mnoho casu na Tahiti nebylo v planu, spis jsme se chteli podivat po okolnich ostruvcich, a tak jsme v Papeete stravili pouze jeden jediny den. Pruvodce nam povypravel o historickych udalostech, prirode, zviratech, lidech, kulture apod, coz bylo strasne zajimave. A protoze jsme meli stesti, meli jsme ho celeho jen pro sebe. Byli jsme totiz jeho jedini klienti tento den, takze mohl program upravit podle toho co nas zajimalo a my si mohli nadiktovat, kam jsme chteli jet :)