Vanoce & Silvestr


Letosni Vanoce byly moje treti a Luckyho ctvrte. Stravili jsme je, jako vloni, s Johnem a Caz.

Letos ovsem byly trosicku jine, protoze jsme usporadali pro Johna a Caz ceske Vanoce (veceri) 24.12. a nasledujici den jsme slavili jejich Vanoce.

Hon na kapra byl umorny a uz jsem to chtela vzdat, kdyz v tom mi zavolala Caz, ze pry nasla kram, kde maji kapry! Vyslechla si moje narky o tom, jak nikde nemuzu sehnat kapra. Ale ja se jen tak nevzdavam :) Kapr je v techto koncinach povazovan za skodnou a udajne v pripade, ze ho chytite ho musite zabit a nesmite ho vratit zpet do reky nebo rybnika. Evropsky kapr ohrozuje, sikanuje a terorizuje mistni ryby, takze z tohoto duvodu je tu kapr tak neoblibeny. A co si budeme povidat...s takovym mnozstvim ryb a plodu more v Australii, kdo by si koupil kapra? Ja mam kapra na Vanoce (jako tradici) rada a to, ze je to blativa a smradlava ryba je naprosty nesmysl. Kapri se nechovaji pouze v bahnitych rybnicich. Ve Victorii je dokonce kapri farma, kde prodavaji kapri maso, kuzi, supiny, mlici i jikry.

Nas kaprik byl macek - 3.3 kg a 800 gramu jiker. Sehnala jsem ho nakonec v Chatswoodu v jednom asijskem supermarketu. Jeste ze asiati jedi kapra :-D pred dvema lety jsem videla kapra dokonce na Sydney Fish Market, ale vloni, kdyz jsem si tam pro nej sla mi rekli, ze tak hnusnou rybu neprodavaji :-D No nic, hon na kapra byl uspesny, to je hlavni...

Doma me cekala dalsi sichta. Musela jsem kaprika vycistit, protoze prestoze jsem prodejce pozadala, aby mi ho vycistili, udelali to jen tak na pul a jikry s dusickama tam nechali. Byla to moje premiera a nechtela jsem nic pokazit! Ani nemame sekacek nebo poradne veliky nuz na porcovani, takze jsem docela zapasila, krev strikala vsude, ryba smrdela po celem byte, ale zachranila jsem par supin :) Na zadost me drahe polovicky jsem kapri rizky nalozila do studene vody s citronem a vodu jsem poctive menila kazdou chvili.

Salat byl pripraven uz dva dny dopredu, aby se spravne ulezel, vanocku jsem zkousela pect pro jistotu asi 4x, aby to dopadlo na Stedry vecer na jednicku.


Taky jsme delali "zdrave" rumove kulicky, ale vzhledem k tomu, ze si na cukrovi moc nepotrpime tak to bylo vse, co jsme letos pekli. Kulicky se vlastne ani nepekly :-D ale za to jsme pouzili nas cesky Tuzemak s prichuti kavy! Navic, pect v 25-30 stupnich neni nic prijemneho :) takze  se snazime peceni pres leto omezit.  Rybi polevka s jikrami se taktez vydarila a vsem chutnala.

Vsechno jsme to nalozili do Esky a 24. ve stredu po praci jsme to prevezli k Johnovi a Caz. Zasvetili jsme je do nasich tradic jako napr.: zadne vstavani od stolu, extra talir pro nahodneho kolemjdouciho, rozkrajovani jablicek a hazeni backorou. Olovo ani vosk jsme nemeli, tak jsme liti olova (vosku) vynechali. Ovsem tim to skoncilo, zadne vybalovani darecku po veceri se nekonalo :) Ozzici nam to zakazali a museli jsme cekat az do druheho dne :(

25.12. rano se podle Johnovo tradice jede na plaz, kde se musite vykoupat :) Bylo krasne takze jsme s tim nemeli problem. Jeli jsme ferrynou z Woy Woy na Palm Beach, coz je opravdu pekna projizdka. Mezi Palm Beach a Central Coast jezdilo hodne lidi s malymi i velkymi darky, srandovnimi klobouky a obleky ve vanocnim duchu :)  Mezi tim, nez jsme se vykoupali, se v troube dela krocan, ktery bude hotovy k obedu. Po koupani jsme dojeli domu a mohli jsme rozbalovat darecky! uaaaa :)
Nasledoval slavnostni obed s
Christmas crackers , ve kterych je obvykle nejaka mala hracka, papirova koruna a nejaky vtip. K obedu byl krocan s nadivkou a pecenou zeleninou. Jako dezert, Pavlova s mangem a tresnemi a posypana strouhanou cokoladou! Byla vynikajici. Vse se samozrejme zapiji sampanskym nebo sektem nebo jakymkoliv perlivym vinem. Haha ted jsem si pripadala jako nejmenovany kuchtik z CR - Kdyz nemate hriby, dejte tam zampiony. Kdyz nemate zampiony, dejte tam suseny houby a kdyz nemate suseny houby nedavejte tam nic :-D



Po narocnem dopoledni se clovek musi na chvilku natahnout a tak jsme si dali po obede mensiho sloficka :) Sotva jsme se probrali, dali jsme si opet vino a snazili se trosku vytravit. Cekala nas totiz vecere v podobe mega sunky. Po veceri se kluci jali stavet pernikovy domecek. Museli spoustu zdi opravit, protoze pernik byl poskozeny. Ja jsem byla esteticky dozor a domecek jsem nazdobila - lepe receno, snazila jsem se zakryt praskliny, ktere se kluci snazili opravit :)


Za dva dny jsme vyrazili do Barrington na white water kayaking. Chteli jsme trosku kempovat a vypadnout na chvili z civilizace. Objednali jsme si celodenni vylet s pruvodcem Tristanem a byla to ohromna legrace. Obzvlast to, ze se vsichni udelali...krome me :-D  Byli jsme mala, sesticlenna skupinka s ruskym pareckem. Pocasi nebylo uplne na jednicku, ale bylo celkem teplo a voda v rece byla prekvapive tepla! Asi dvakrat sprchlo, ale co,  nejsme z cukru ne? :) Zbytek skupinky se na me domluvil a nas pruvodce me nakonec potopil :) ja mu to ale neulehcila a branila jsem se...ale bylo mi to prd platny :)

Krajina kolem Barrington a Glaucester nam pripominala Novy Zeland. Spousta kopecku, zelene, dobytka, mraky valejici se na vrcholech kopcu...


 














Po tomto prijemne prozitem dni jsme jeli do kempu. Predpoved nevypadala nijak slibne, tak jsme se rozhodli prespat jen jednu noc a jeli jsme zpet na Central Coast. Vecer na nas vsechny prisla ohromna unava a vsechno nas bolelo. Nas kemp nebyl nijak ohromujici, byla to obrovska farma u reky se samymi "bogany", coz je mistni vyraz pro burany. Cele rodinky "boganu" tady kempovaly a uzasne se bavily. Stany jsme tedy postavili co mozna nejdale od nich a ani nam nevadilo, ze jsme stany zapichly mezi kravince, kterych byla na louce, kde jsme kempovali velika spousta. V kempu nebyly ani uchazejici sprchy a na zachod bylo lepsi jet autem, jak byly daleko :-D po celem dni, kdy jsme padlovali, nam to ale bylo uplne jedno a spali jsme jak zabiti.

Zpatky na Central Coast jsme to vzali pres Forster, kde jsme si dali obed. Prselo celou dobu, tak jsme opet sedli do auta a jeli do Gosfordu, kde krasne svitilo slunicko :)

Na Silvestra jsme se rozhodli pro Hunter Valley, coz je nedaleko od Central Coast. John a Caz museli neco poresit, tak jsme vyrazili napred a oni za nami dorazili druhy den. Usidlili jsme se v malem kempu, sice u silnice, ale nedaleko pivovaru :) navic jsme si nemohli moc vybirat. Vsechno bylo rezervovane mesice dopredu. Kemp byl maly, ale vyborne udrzovany a majitel byl super a moc prijemnej pan. Byl tam i bazen, do kteryho jsme hupsli hned jak jsme postavili stan. Bylo asi 35+ stupnu. K veceru jsme obstarali neco k jidlu a objeli par vinic, abysme si udelali zasoby na druhy den. A protoze jsme to uz znali z lonska, vedeli jsme hned kam vyrazit za dobrym vinem :)

Druhy den dopoledne prijel zbytek nasi skupinky a my se mohli vydat na dalsi exkurzi po vinicich :) Ja jsem sice ridila, ale taky jsem si neco okostovala. Hunter Valley neni uplne region na Sauv Blanc, ktery mi tak chutna, takze nejake to oaky Chardonnay, Semillon, Verdello a cervena vina jsem s radosti preskocila.



Po tehle "exkurzi" byli kluci uz docela priopiti a to nas cekala dalsi exkurze..tentokrat v nedalekem Potters pivovaru, ktery si necha dovazet chmel az ze Zatce! :) Pruvodce v pivovaru byl legracni a exkurze tak dostala jiny rozmer nez ty klasicke nudne exkurze z ruznych hradu a zamku.

Radne posilneni zlatavym mokem jsme museli neco zdlabnout, abychom mohli pokracovat dal :-D Jeli jsme do Hunter Valley Botanic Gardens na ohnostroj v 9pm, pak se vratili zpet do kempu a slavili Silvestra podle sveho. Kdyz jsme se vratili do kempu, nase auto to schytalo balonkem naplnenym vodou, protoze v kempu probihala vodni valka mezi "stariky", kteri se bavili vic nez dobre :)

My jsme se ale presunuli do jiz zmineneho pivovaru se svymi zasobami vina a sedli si na zahradku. Kolem 10pm barmani zavreli, zamkli a odesli. Nikoho nezajimalo, ze stale sedime na zahradce, tak jsme v tom pokracovali :) nikoho jsme nerusili, byli jsme v celem pivovaru uplne sami :) a nevypadalo to, ze by to nekomu vadilo.

Rano se nam nevstavalo moc dobre, slunce pralo uz asi od 7 rano, takze nas vyhnalo ze stanu, ktery spis pripominal saunu. Jeste chvili jsme lezeli ve stinu za stanem na karimatce :) pak jsme hupsli do bazenu, coz nas probralo, nasledovala sprcha a sli jsme sbalit stan a jeli domu. Bylo strasny vedro, coz ja muzu :) ale balit stan na primem slunci, tesne pred obedem a s opici neni nic pro me :D Cestou z Hunter Valley jsme se zastavili v The Entrance, kde probihalo krmeni pelikanu. Pelikani jsou legracni ptaci - na to jak jsou velky jsou to i velky poserove a boji se naprosto vseho :) The Entrance je moc pekna oblast...az na ty davy lidi :D chystame se tam znovu v pulce ledna na svatbu nasich kamaradu. 
 


Komentáře