Západní Austrálie - roadtrip do Coral Bay

Nas druhy roadtrip po Zapadni Australii

Nas prvni roadtrip po Zapadni Australii se uskutecnil v roce 2016 a tehdy jsme meli namireno na jih od Perthu, pres Rottnest island, do Margaret river az ke Cape Leeuwin. Vice ZDE. Tehdy jsme na cestu meli 4 dny, ale tentokrat mame vic nez 2 tydny.

Budicek v 5:30 rano a vice nez po roce se ocitame v odletove hale Terminalu 1.

Otevreno je jen par prepazek ale i presto se to lidmi na letisti jen hemzi. Odbaveni jsme ani ne za 5 minut a vse jde vic nez hladce.

Junior je nadseny a svuj pojizdny kufrik, ktery slouzi i jako odrazedlo, nespusti z oci.

Davame rychlou snidani a jdeme ke gatu.

Letadlo je plne obsazene a vsichni musi mit povinne rousky po celou dobu letu. O zhruba 5 hodin pozdeji vysedame a prochazime striktni letistni kontrolou v zapadni Australii. Prokazujeme nasi identitu, vyplnene prijezdove formulare, scanujeme QR kody a potvrzujeme ze nemame zadne zdravotni komplikace. Policie nam meri hned u gatu teplotu a vice nez ochotne nam ze vsech stran podstrkuji antibakterialni gel na ruce.

Vyzvedavame nase SUV u prepazky a pri prvni prilezitosti sundavame rousky.

Nas roadtrip s juniorem muze zacit!

Prvni zastavkou jsou The Pinnacles. Piskovcove formace pripominajici povrch Marsu. Do Narodniho Parku Nambung , ktery se nachazi zhruba 2 hodinky severne od Perthu, platime vstup $15 za auto a zdrzujeme se skoro 2 hodinky. Vychutnavame si zapad slunce, ktery zbarvuje Pinnacles do krasne syte oranzove.

Odtud si to mirime do naseho hotelu v Cervantes a druhy den rano jedeme smer Geraldton, kde navstevujeme valecny pomnik, mistni katedralu nebo majak Point Moore.

Nasledujici den Shark Bay, kde se zdrzujeme 4 noci a objevujeme okoli. Teploty splhaji ke 40 stupnum, takze vetsinu casu travime v mori, bazenu nebo v klimatizovane mistnosti. Samozrejme nemuzeme vynechat nejproflaklejsi atrakce oblasti - Monkey Mia, Shell Beach, Little Lagoon nebo treba Eagle Bluff, ktere jsou pristupne 2WD.

Delfini v Monkey Mia

Shell Beach - plaz tvorena miliardou malych muslicek

Sever poloostrova bohuzel nemuzeme prozkoumat, protoze nemame 4WD, coz je velika skoda. Snad nekdy priste. Oblast Shark Bay laka predevsim na delfiny, rejnoky, zelvy nebo treba dugongy, ale krome delfinu v Monkey Mia, coz uz na nas vkus bylo dost “komercni” , jsme jiny wildlife ve volne prirode nevideli.

Karavany kam se podivas

Co nas dost zarazilo a na silnicich dost otravovalo bylo neskutecne mnozstvi karavanu nebo obytnych privesu. Jako jedni z mala jsme nemeli 4WD. Snad vsichni v Zapadni Australii maji 4WD a mimo civilizaci se ani neni cemu divit, moc daleko byste s 2WD nedojeli, pokud byste se nedrzeli na hlavnich tazich. Nekolik karavanu za sebou se nepredjizdi zrovna snadno a casto brzdili dopravu. Kdybychom meli karavan, asi bych mluvila jinak :D ale to mnozstvi veci, ktere si lidi s sebou na dovolenou vozi bylo pro nas naprosto nepochopitelne. U lidi, kteri se v karavan parcich ubytuji bezne vidite klasicke lednice, koberce, televize, satelity, kavovary, kajaky, cluny, jizdni kola, surfy, vesaky na pradlo, ale i papinaky. Jedine, co jsme nevideli byly snad pokojeve rostliny a jacuzzi. A na druhe strane jsme byli my, minimalisti, kteri nemeli ani jak uvarit obycejne testoviny, protoze ve spolecne kuchynce nebylo nic jineho nez rychlovarna konvice a mikrovlnka. A instantni nudle se vam taky nechce jist kazdy den :/

Po 5 dnech v Shark Bay se presouvame do Carnarvonu, kde poprve stanujeme a obdivujeme obrovsky satelit, ktery je soucasti mistniho vesmirneho muzea, nicmene je pristupny verejnosti bez toho, aniz byste museli platit vstup. Oblast Carnarvonu je taktez proslula ovocem, predevsim pak banany. Dalsi den se presouvame o 550 km dal, prejizdime Obratnik Kozoroha a ocitame se v Coral Bay, kde travime 3 noci ve stanu. 3 noci vyhled na miliardu hvezd primo ze stanu a zaroven 3 noci na neskutecne nepohodlnych karimatkach, ktere nam znicily zada. Alespon to, ze Ningaloo reef byl co by kamenem dohodil od pobrezi a my si jej tak mohli prohlednout z blizka, byla nase kompenzace. Teploty v Coral Bay byly jeste o fous vyssi nez v Shark Bay a denni aktivity jsme planovali hlavne v okoli more a bazenu. Zklamani ovsem pro nas bylo, kdyz jsme zjistili, ze si ani nemuzeme dat studenou sprchu, protoze voda v koupelne je termalni a ma  cca 40 stupnu, coz je to posledni, co ve 40 stupnovych vedrech chcete. Navic voda je mineralni a lehce slana. Pitna voda je na pridel.

Koralovy utes par metru od brehu

Obratnik Kozoroha

Zapady slunce nas bavily hodne

V Coral Bay se nachazi dva caravan parky, hostel pro backpackery a moderni chatky hoteloveho typu. Najdete tu i trafiku, pekarnu, restauraci, bar, bottle shop a maly supermarket, ktery je vybaven vsim moznym. Sortiment maji opravdu obrovsky, ovsem ceny taky, ale s tim se v techto koncinach musi pocitat.

Neni zde ani telefonni ani televizni signal, takze pokud chcete mit spojeni se svetem, je treba mit svuj vlastni satelit.

V Coral Bay jsme narozdil od Shark Bay, videli velke ryby, mladatka zraloku nebo i rejnoky, kteri priplavali temer az ke brehu.

Coral Bay je nejsevernejsi misto, kam jsme tentokrat dojeli. Odtud uz si to smerujeme opet na jih a zda se, ze nacasovani nemuze byt lepsi. Na severozapadni pobrezi Zapadni Australie se zenou dva a pozdeji dokonce tri cyklony zaroven. Vsem cyklonum ujizdime dostatecne rychle (mame zhruba 2 denni naskok) a destrukci tohoto zivlu sledujeme z bezpeci domova v Sydney. Pohled to neni pekny a predstava, ze bychom se v tom ocitli je desiva.

Po ceste zpet do Perthu navstevujeme mista, ktera jsme po ceste na sever vynechali, nebo na ne nemeli cas.

V sobotu rano odevzdavame auto a tim nas dalsi roadtrip po Zapadni Australii konci.

Letiste zeje prazdnotou, ale ne na dlouho. Nas let je opet plne obsazeny a po asi 4,5 hodinach dosedame v Sydney, kde nas privitaly o 20 stupnu nizsi teploty...brrr.

Celkove jsme najeli 3121km. Podrobnejsi itinerar je zde:

Den 1: Perth -> Pinnacles a noc v Cervantes

Den 2: Cervantes -> Geraldton

Den 3: Geraldton -> Denham v Shark Bay

Den 4-8: Denham v Shark Bay -> Carnarvon

Den 9: Carnarvon -> Coral Bay

Den 10-13: Coral Bay -> Carnarvon

Den 14: Carnarvon -> Geraldton

Den 15: Geraldton -> Cervantes

Den 16: Cervantes-> Perth